مسایل جنسی

ساخت وبلاگ

مسايل جنسي مثل ساير مسايل پزشکي ديگر است. همانطوري که به فرزندان ياد داده مي شود دستانشان را قبل از غذا بشورند و يا واکسن به آنها تزريق مي شود. آموزش مسايل جنسي نيز بايستي به همين سادگي به فرزندان ارائه شود و هيچ چيز عيبي در کار نيست.

نبايد در اين رابطه اطلاعات گمراه کننده به فرزندان داد. مثلاً يکي از اولين سؤالاتي که دخترها در سنين پائين مي پرسند در مورد چگونگي زايش است. مادران مي توانند به يک زبان ساده اين موضوع را توضيح بدهند.

ما در تحقيقات خود به مواردي برخورد کرده ايم که يک مادر به دختر بچه اش گفته بود که بچه از همان جائي بيرون مي آيد که معده کار مي کند و اين باعث شده بود که دختر بچه اش از ترس تا 3 ماه معده اش کار نکند!

به تفکيک سني مي توان گفت که سئوالت معني دار بچه ها در مورد مسايل جنسي از ? سالگي به بالا شروع مي شود.

والدين بايستي در اين موارد واقعيت ها را به زبان خيلي ساده به بچه ها بگويند و اگر صلاح ديدند که به اين سئوالها جواب ندهند، بهتر است لااقل از پاسخ غير واقعي و گمراه کننده خودداري نمايند.

در زمان سن بلوغ، پدر و مادرها بايد در مورد بلوغ و تغييرات فيزيکي که در بدن بچه ها ايجاد مي شود، شروع به صحبت کردن بکنند و آنها را از بابت فکري آماده نمايند.

زماني که والدين بچه ها را از بابت صحبت ذهني آماده کرده باشند و اطلاعت لازم به آنها داده باشند، با بالغ شدن فرزندان آنها ديگر هيچ ترس و وحشتي نخواهند داشت.

در سنين بزرگسالي، اطلاعت در مورد ازدواج را مي توان با مطالعه کتاب و يا مراجعه به مشاور کسب کرد ولي در صورتي که هيچکدام از اين روشها مقدور نباشد، پدر و مادرها بايد دانش و تجربه خودشان را در اختيار فرزندان خود قرار دهند. مثلا مادرها به دخترانشان بگويند که چه وظيفه اي براي عروس شدن دارند و به همين ترتيب براي پسرها توسط پدرانشان.

در بعضي از خانواده ها اگر فرزندان با ساير افراد فاميل (مثل عمو، خاله، عمه و يا دايي) احساس نزديکي بيشتري مي کنند، آنها مي توانند اين نقش را در آموزش آنها به عهده بگيرند.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:05 توسط : حسین فرجی
مسایل جنسی
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 563 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53: