تعليم صحيح مسايل جنسي ...

ساخت وبلاگ

امروزه در تمام مکتب هاي طبي و روانشانسي، تربيت جنسي را براي کودکان و اطفال لازم شمرده اند، چه خواه و چه ناخواه همه افراد بايد به امور جنسي پي ببرند و اگر بوسيله يک تربيت صحيح آن را نيآموزند از راههاي غير معمول، دوستان و ... که در دسترس دارند، به اين مسايل پي خواهند برد.

همچنانکه ذکر شد در سنين ?-? سالگي اطفال از روي حس کنجکاوي سئوالاتي در اين باره از والدين خود خواهند کرد و اغلب مادران به اشتباه با جواب هاي بي سروته- که براي حس کنجکاوي کودک کافي نيست مي خواهند کودک را قانع کنند، ولي با اين گفته ها کودک بيشتر تحريک شده و سعي مي کند به هر وسيله اي که شده به اين مسائل پي ببرد و به اين واسطه چنين مشکلي را با دوستان خود در مدرسه، کودکستان و ... در ميان مي گذارند و بالاخره هر طور شده مسائل جنس کار شايسته اي نيست.

دختري که تا سن بلوغ تمام ايّام ماه برايش بي تفاوت بوده، پس از بلوغ زندگي را دستخوش تغييرات مخصوصي مي يابد. از لحاظ رواني نيز تحولاتي را درک مي کند يا براي همه پسران هر چقدار چشم و گوش بسته باشند کيفيت احتلاف آنان را با يک مسئله نوين در زندگي جديد روبرو مي سازد و حس کنجکاوي آنها را به سختي بر مي انگيزد.

خلاصه کلام بايستي همانطور که سعي مي شود بهداشت غذائي به آنها آموخته شود تا غذاي سالم تر و مقوي تر و مطبوع تر بخورند و بالنتيجه فرد سالمتري باشند همانطور هم سعي مي گردد تا بهداشت و حقيقت امور جنسي به آنها تعليم داده شود که آسوده تر باشند و زندگي خانوادگي آنها بهتر باشند و همچنين موجوديت خانوادگي آنها با رشته هاي علاقه پرمهرتري پاسداري شود.

اصول تربيت جنسي به قرار زير خلاصه شده است:

الف – ضروري است در سنين بلوغ جوانان را به تشريح و فيزيولوژي دستگاه تناسلي و اعمال جنسي آشنا ساخت و بهداشت اين دستگاه را مانند ساير اعضاء به آنان آموخت.

ب – در امور زناشوئي بايستي زن و شوهر را راهنمائي کرد تا بتوانند از اين امر طبيعي نهايت استفاده را به برند.

ج – در تربيت جنسي بايد در نظر داشت که اعمال شهواني هدف زندگي انسان نيست و نبايد بر زندگي انسان حاکميت و غلبه داشته باشد، بلکه اين رشته اعمال نيز بايد هميشه مقام مخصوص خود را داشته باشد و از حدود خود تجاوز نکند. در هر صورت نبايد هيچگاه درباره امور جنسي در جواب فرزندان سکوت کرد و يا اطلاعت نادرست به آنها داد.

پدر و مادرهائي که به کودکان خود علاقه مند هستند بايد مسايل جنسي را با بياني ساده براي فرزندان خود شرح دهند و چگونگي اختلاف دو جنس را با زباني ساده براي آنان بيان کنند.از جمله سئوالاتي که معمولاً کودکان از مادران خود مي کنند اين است که من چگونه و از کجا به دنيا آمده ام؟

براي پاسخ دادن به سئوال مذکور کافي است که به جاي پاسخ دادن گمراه کننده و نادرست به او بگوئيد: که در شکم مادر کيسه اي است که مخصوص بچه مي باشد و بچه قبل از تولد در آن جاي دارد و براي فهمانيدن کامل آن به کودک مي توانيد گربه يا سگ ماده را به عنوان مثال ذکر کنيد و در سالهاي بعد چگونگي عمل لقاح را از نظر فيزيولوژي به طور خلاصه براي آنها شرح داد.

در دوره بلوغ چگونگي تغييراتي که در اين دوره براي هر دو جنس پيش مي آيد با کمال وضوح بيان نمود. چرا که بسيار ديده شده است، دختراني که براي اولين بار قاعده شده اند دچار نوعي وحشت گرديده اند و يا در مورد پسران لازم است هنگامي که به بلوغ مي رسند بايستي خطرات امراض تناسلي، ايدز و ... را به آنها گوشزد کرد و طريقه پيشگيري از آنها را به طور کامل به آنها شرح داد.

امروزه در کشورهاي پيشرفته جهان در برنامه دروس مقطع پائين ساعاتي را به امور جنسي و بهداشت اختصاص داده اند. علّت اين امر آن است که متخصصين روانشناسي اطفال، لزوم اين دروس را براي رشد صحيح کودکان تأکيد کرده اند.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:05 توسط : حسین فرجی
تعليم صحيح مسايل جنسي ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 549 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53: