نقش زن در توليد مثل ...

ساخت وبلاگ

نقش زن در مقايسه با مرد بسيار پيچيده است، نقش مرد اين است که اسپرم توليد کند و براي باروري سازي آن را به دستگاه تناسلي زن و اندام جنسي او منتقل کند.

در اينجا نقش مرد در توليد مثل تمام مي شود ولي نقش اصلي زن بعد از تخمک سازي شروع مي شود، بعد از ترکيب اسپرم با تخمک جنين در رحم شروع به توليد مثل مي کند. البته اين فرآيند بسيار پيچيده است که در اين مبحث نمي گنجد.


اعضاء جنسي زن ...

تخمدانها:

ساختارهاي داخلي دستگاه تناسلي زن (تخمدانها، لوله هاي حمل تخمک، رحم و مهبل) در يک سوم پائيني شکم قرار دارند.

تخمدانها، حاوي فوليکول هايي مي باشند که تخمک ها (سلولهائي که بااسپرم مرد ترکيب شده، جنين را بوجود مي آورند) را در خود نگه مي دارند. هر ماه يک تخمک بالغ شده، از تخمدانها رها مي شود؛ فيمبر يا (شيپور) تخمک را به داخل لوله حمل تخمک هدايت مي کند و از آنجا تخمک به طرف رحم رانده مي شود.

رحم:

رحم اصلي ترين عضو تناسلي زن مي باشد که شبيه گلابي تخت مي باشد، که قسمت پهن آن در بالا و قسمت باريک آن در پائين واقع است.

طول رحم حدود ? الي ? سانتي متر مي باشد که البته اين اندازه تقريبي است و اين ابعاد در زنان زايمان کرده بيشتر مي شود.

در مرکز رحم حفره هائي وجود دارد که حاوي سه سوراخ است که دو سوراخ به لوله هايي به نام فالوپ ارتباط دارند و سوراخ به واژن (مهبل) راه دارد که محلي (مسيري) براي ورود اسپرم است.

واژن:

واژن ارتباط دهنده رحم از داخل به خارج آن است که در هنگام آميزش جنسي (مقاربت) اسپرم را به رحم مي رساند. واژن در سر داراي سوراخي مي باشد که به آن دهانه واژن مي گويند. دهانه در دختران باکره بوسيله غشا ويژه اي به نام پرده بکارت پوشانده شده است که با اولين ارتباط جنسي و دخول کامل آلت توسط مرد پاره مي شود.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:04 توسط : حسین فرجی
نقش زن در توليد مثل ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 850 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53: