انواع پرده بکارت ...

ساخت وبلاگ

انواع رايج پرده بکارت (هايمن) عبارتند از:

الف) حلقوي: در اين نوع ، پرده به صورت حلقه اي دور ورودي واژن را مي پوشاند.

ب) ارتجاعي: پرده اي که به اندازه کافي انعطاف پذير و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلي پاره نمي شود و يا اينکه به طور جزئي پاره مي شود و معمولاً هيچ خونريزي ندارد.

ج) تيغه اي: پرده تيغه اي يا دو سوراخي، پرده اي است که يک تيغه ممتد در طول واژن دارد.

د) غربالي: پرده غربالي يا سوراخ سوراخ، پرده اي است که به طور کامل در عرض مهبل کشيده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است.

ھ) پرده بسته: پرده بسته يا پرده بدون سوراخ، پرده اي است که تنها با خروج نوزاد پاره مي شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتي پيرامون ورودي واژن باقي مي ماند. در دختراني که به سن بلوغ مي رسند. در صورتي که داراي پرده بسته باشند، خون قاعدگي پشت آن جمع شده و نمي تواند خارج شود و در نتيجه باعث بروز درد مي شود. اينگونه افراد بايد به پزشک مراجعه نمايند تا طي عمل جراحي و ايجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگي از آن خارج شود.

چرا برخي از زنان در اوّلين تجربه جنسي خونريزي ندارند و برخي ديگر دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادي پرده بکارت در بعضي از زنان، در صورتي که در هنگام مقاربت، آرام و بدون تنش بوده زمان کافي براي عشق ورزي داشته باشد. با طرف مقابل خود احساس راحتي کند و دهانه واژنش به اندازه کافي مرطوب باشد، آلت تناسلي وارد واژن او مي شود و به اين ترتيب در اولين ارتباط خونريزي نخواهد داشت.

امّا اگر همسر مضطرب باشد يا بترسد و يا اينکه پاهايش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونريزي و درد خواهد داشت.

آيا پاره شدن پرده بکارت واقعاً درد زيادي دارد؟

رشته هاي عصبي در پرده کم مي باشد و به همين دليل در صورت آرامش جسمي و رواني، پارگي آن معمولاً بدون درد خواهد بود. بنابراين براي عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زماني که بدن آرام است و هيچ اضطراب و خستگي وجود ندارد انجام شود. بنابراين نزديکي در اوّلين شب ازدواج و پس از مراسم عروسي هرگز توصيه نمي شود.

در صورت تنگي دهانه واژن بهتر است از کرم و ژلهاي تسهيل کننده و يا اسپري بي حس کننده استفاده کرد.

گاهي اوقات پرده بکارت با يک يا دوبار نزديکي کاملاً پاره نمي شود و هر دفعه قسمتي از آن پاره مي شود و کمي خونريزي مي کند. بدون پارگي پرده، مايع اسپرم ريخته شده بر روي آن مي تواند موجب بارداري شود زيرا اسپروماتوزوئيد موجود در اسپرم مي تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و در نتيجه آبستني ايجاد گردد. در اين موارد است که زن با پرده سالم حامله مي شود.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:03 توسط : حسین فرجی
انواع پرده بکارت ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 853 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53: