آدم بارانی

ساخت وبلاگ

معجزه رنگ ها در شادابی و تناسب اندام شما

معجزه رنگ ها در شادابی و تناسب اندام شما
محیط، پر از عاملی برای شادابی است، اگر بشقاب غذای شما رنگی باشد بدن شما هم شاداب و سلامت خواهد بود پس بروید سراغ رنگ‌های طبیعی...

 

همه می‌گویند رنگ سیاه آدم را لاغرتر نشان می‌دهد اما برخی رنگ‌ها هستند كه واقعا انسان را لاغر می‌كنند نه اینكه چاقی را استتار كنند. خیلی راحت رنگ‌های قرمز، سبز و زرد را امتحان كنید تا لاغر شوید.


آخرین تحقیقات نشان داده، یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌هاست(البته میوه و سبزی‌های رنگی!) مشكل اینجاست كه در بسیاری از كشورهای دنیا از هر 10 نفر، 8 نفر به اندازه كافی میوه و سبزی‌های رنگی مصرف نمی‌كنند.


این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی كردن رژیم غذایی‌تان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما كمك می‌كند تا لاغر شوید.


قـــــــرمـــــــز: دوپینگ مثبت برای لاغری
صبحانه فلفل بخورید


شاید برایتان جالب باشد كه بدانید قهرمانان ورزشی موقع صبحانه فلفل قرمز تند می‌خورند. تحقیقی كه به‌تازگی در نشریه تغذیه انگلیس به چاپ رسیده نشان می‌دهد، كسانی كه موقع صبحانه مواد‌غذایی تند می‌خورند بعد از صبحانه كمتر گرسنه شده و موقع ناهار كمتر غذا می‌خورند. دكتر مولوی، پزشك متخصص كاهش وزن در فلوریدا می‌گوید: كاپساسین تركیبی كه عامل طعم تند فلفل است باعث افزایش ترشح هورمون‌های سركوب‌گر اشتها می‌شود.

ایده جدید: فلفل قرمزهای خرد شده را با تخم مرغ پخته یا با پنیر و نان میل كنید.

دوپینگ سلامت كنید
با افزودن چغندر به سالاد مدت زمان بیشتری می‌توانید حركت كنید. محققان دریافته‌اند این سبزی به دوچرخه​سواران كمك می‌كند تا استقامت خود را تا ۱۶ درصد افزایش دهند. «استیفن بیلی» فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه اكستر انگلستان می‌گوید:

«به‌نظر می‌رسد چغندر مقدار اكسیژن مورد استفاده حین ورزش را كاهش می‌دهد. نتیجه اینكه عضلات می‌توانند ورزش سنگین را به‌مدت طولانی‌تری تحمل كنند.»

ایده جدید: چغندر را ریز كرده و در سركه قرمز و روغن زیتون بخوابانید و بعد كباب كنید یا اینكه با پیاز و سیر در روغن تفت دهید.

دندان های سفید داشته باشید
مسواك بزنید، نخ‌دندان بكشید و توت فرنگی بخورید. این میوه خوشمزه حاوی اسید سالسیلیك است و تا حدودی باعث روشن شدن رنگ دندان‌ها می‌شود. توت‌فرنگی می‌تواند از تشكیل پلاك میكروبی (كه عامل پوسیدگی و عفونت لثه‌هاست)جلوگیری كند و به‌طور طبیعی حاوی یك ماده سفیدكننده ملایم است كه در بسیاری از محصولات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ایده جدید: یك مشت توت فرنگی تازه را به شكل پوره درآورده و نوش‌جان كنید یا می‌توانید همچنین به چای سبز هم یخ و هم توت‌فرنگی اضافه كنید.


نارنجی: از سرطان و آلزایمر فرار كنید


از سرطان سینه جلوگیری كنید
خانم‌هایی كه به‌طور مرتب از انبه در رژیم غذایی خود استفاده می‌كنند می‌توانند دربرابر صدمات ناشی از رادیكال‌های آزاد مقاوم‌تر شده و خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها كاهش ‌یابد. نتایج مطالعه محققان دانشگاه تگزاس نشان داده انبه حاوی انواع مختلفی از مواد پلی فنول است كه تصور می‌شود از رشد سلول‌های سرطانی در سینه جلوگیری می‌كند.

ایده جدید: انبه را خرد كرده و در سالاد بریزید یا این‌كه برش‌های آن را با آبلیمو و پودر فلفل قرمز مصرف كنید.

متناسب شوید تا عضلات‌تان هم نگیرد
اگر می‌خواهید حداكثر مقدار پتاسیم را به بدن خود برسانید؛ سراغ سیب‌زمینی شیرین بروید. یك سیب زمینی پخته تقریباً 30 درصد بیشتر از یك موز پتاسیم دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند، پتاسیم برای تناسب اندام ماده‌ای حیاتی است، زیرا امكان حركات صحیح را برای عضلات فراهم كرده و از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌كند. در عین حال این سبزی منبعی غنی از مس است كه در عضله‌سازی‌ موثر است.


ایده جدید: سیب‌زمینی شیرین را سرخ نكنید. این روش طبخ مقدار پتاسیم آن را كاهش می‌دهد ولی در عوض آن را آب پز یا تنوری كنید.


مثل ادیسون فكر كنید
كدو و به‌ویژه دانه‌هایش مملو از روی هستند. دانشمندان دریافته‌اند، افرادی كه در كنار موادمعدنی ضروری مكمل‌های روی دریافت می‌كنند حافظه بهتری دارند. این افراد در مقایسه با افرادی كه صرفا مواد معدنی مصرف كرده بودند از عملكرد بهتری در هماهنگی میان چشم و دست برخوردار بودند. پروفسور «هارولد ساندستد»، استاد دانشگاه تگزاس می‌گوید:«روی برای عملكرد صحیح مغز ضروری است از جمله در كمك به ارتباطات عصبی كه باعث می‌شود فرد بهتر فكر كند.»


ایده جدید: با كدو كیك درست كنید. تخمه كدو را هم كمی روی آتش بگذارید و به سالاد اضافه كنید.


سفید: قلب و استخوان‌هایتان را بازسازی كنید
استخوان بسازید
تره فرنگی برای مقابله با پوكی استخوان بسیار مفید است زیرا مملو از ماده اینولین است. ثابت شده كه این فیبر گیاهی جذب كلسیم را تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. توضیح اینكه بهتر است برگ‌های سبز آن را هم مصرف كنید.


ایده جدید: برش‌های كوچك تره فرنگی را با روغن زیتون بخورید یا اینكه از آن داخل سوپ سبزیجات استفاده كنید.


با پوسیدگی دندان مقابله كنید
شاید برایتان جالب باشد كه بدانید پیاز به سلامت دندان‌ها كمك می‌كند. دكتر مولوی می‌گوید:«پیاز حاوی گوگرد است كه آنتی بیوتیكی قدرتمند محسوب می‌شود. همچنین پیاز ماده كوئرستین دارد كه یك ماده ضد‌التهاب قدرتمند است. نشان داده شده این تركیبات انواع مختلفی از باكتری‌ها را از بین می‌برد از جمله باكتری‌هایی كه باعث ایجاد پوسیدگی در حفره دهان می‌شوند.»


ایده جدید: پیاز خام بسیار مفیدتر از پیاز پخته است بنابراین در سالاد حتما پیاز خــام بریزید.


قلب خود را تقویت كنید
گرچه شهرت سیب‌زمینی بعضی جاها بد جا افتاده (كه چاق‌كننده است و...) اما سیب زمینی فواید بسیاری دارد از جمله اینكه انواع سفید آن (كه رنگ روشن‌تری دارند) برای سلامت قلب مفید هستند. دكتر كلاینر می‌گوید:«مقدار زیاد ویتامین ۶ B موجود در سیب‌زمینی مقدار اسید آمینه هوموسیستنین را تنظیم می‌كند كه در برابر بیماری‌های قلبی اثر حفاظتی دارد.» یك سیب‌زمینی متوسط پخته شده ۲۰ درصد بیشتر از نیاز روزانه شما ویتامین ۶ B دارد.


ایده جدید: سیب‌زمینی پخته را با كنسرو ماهی تن و لوبیا سبز مخلوط كرده و روی آن سركه بریزید تا یك سالاد فوق‌العاده داشته باشید.


زرد: بمب انرژی، عینك سلامت
انرژی خود را زیاد كنید


اغلب مردم تصور می‌كنند، پرتقال ابرقهرمان ویتامین C است اما واقعیت این است كه فلفل دلمه‌ای زرد تقریباً سه ونیم برابر پرتقال ویتامین C دارد. بنابر نتایج تحقیقی كه به‌تازگی در دانشگاه آریزونا انجام گرفته افرادی كه از مكمل‌های ویتامین C استفاده می‌كردند بیشتر از افرادی كه دچار كمبود این ویتامین هستند چربی می‌سوزانند. پروفسور «كارول جانستون»، مدیر بخش تغذیه دانشگاه آریزونا می‌گوید:« بدن شما برای ساخت كارنیتین به ویتامین C نیاز دارد. كارنیتین در عضلات باعث تبدیل چربی به انرژی می‌شود.»


ایده جدید: فلفل دلمه‌ای زرد را به‌عنوان طعم‌دهنده در انواع ساندویچ‌ها استفاده كنید.


نفخ نكنید


آناناس میوه‌ای است كه جلوی ایجاد یك مشكل اعصاب خردكن را می‌گیرد. به گفته پروفسور «جانی بودن» متخصص تغذیه، آناناس حاوی بروملین است؛ آنزیمی كه غذا را خرد كرده و كمك می‌كند تا غذا سریع‌تر در سیستم گوارشی حركت كند و احتمال نفخ و تجمع باد و یبوست در شكم را كمتر می‌كند.


ایده جدید: با آناناس، پیاز قرمز و نعناع، سالاد درست كنید.


واضح‌تر ببینید


یك دلیل دیگر برای لذت بردن از ذرت(بلال)؛ این ماده غذایی خوشمزه مملو از ۲ آنتی اكسیدان است به نام‌های زیاگزانتین و لوتئین كه از آنها با عنوان عینك‌های طبیعی یاد می‌كنند. زیاگزانتین و لوتئین در كنار هم جلوی تاثیرات مخرب نورهای مضر را كه به چشم آسیب می‌رسانند می‌گیرند.


ایده جدید: روی بلال مخلوطی از كره و سبزی‌های خردشده معطر و نمك بریزید.


سبــــز: میوه‌هایی برای روح شما


نگین می‌شوید


سبزی محبوب ملوان زبل فواید متعددی از جمله برای پوست دارد. ویتامین A موجود در اسفناج از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماورای بنفش محافظت كرده و تكثیر جایگزین شدن سلول‌های جدید به‌جای سلول‌های قدیمی و مرده را به شكلی مطلوب امكان پذیر می‌سازد. بدین‌ترتیب پوست همواره شاداب و درخشان باقی می‌ماند.


ایده جدید: اسفناج را خرد كرده و بخارپز كنید. آن را با سیر خرد شده، آبلیمو و روغن زیتون میل كنید.


لاغر شوید


گلابی می‌توان باعث غلبه بر احساس گرسنگی شود. دانشمندان برزیلی در مطالعه‌ای به ۲ گروه زنانی كه اضافه وزن داشتند رژیم غذایی مشابهی داده و فقط به یك گروه روزی ۳ عدد گلابی سبز دادند و به گروه دیگر همان مقدار كالری شیرینی دادند. نتیجه اینكه آنهایی كه میوه خورده بودند بیشتر لاغر شدند. گلابی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و به‌مدت طولانی‌تری فرد را سیر نگه می‌دارد. به علاوه قند خون را در وضعیت متعادل حفظ كرده و از پرخوری پیشگیری می‌كند.


ایده جدید: گلابی را ریز كرده و با آن یك تارت خوشمزه درست كنید و روی آن عسل بریزید.

سر حال شوید 

احساس فرسودگی می‌كنید؟ به‌جای اینكه زانوی غم بغل بگیرید یك آووكادو بخورید. آووكادو غنی از چربی تك‌رشته‌ای غیراشباع بوده كه باعث سرحال شدن و رفع خستگی می‌شود. دكتر سوطان كلاینر، متخصص تغذیه می‌گوید: «ساختار اساسی سلول‌های مغزی از چربی است. اگر به اندازه كافی غذا نخورید كج خلق، بداخلاق و افسرده خواهید شد. فقط حواستان باشد چربی سالم استفاده كنید.»


ایده جدید: آووكادو را خرد كرده و در آبلیمو و روغن زیتون بخوابایند و سپس سرخ كنید و كمی نمك بزنید.

آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 897 تاريخ : دوشنبه 3 مهر 1391 ساعت: 17:32

 
       بوي مهر، بوي مهرباني، بوي لبخند، بوي درس و مدرسه و شوق كودكانه در پياده روها، بوي نمره هاي بيست، بوي دفتر حساب و مشق هاي ناتمام، بوي دوستي و محبت...
       پاييز با خود شور مي آورد و قاصدكها خبر بازگشايي مدارس مي دهند، درختان آماده مي شوند تا با شوق، برگهاي رنگارنگشان را چون كاغذهاي رنگي بر سر كودكاني كه مشتاقانه به مدرسه مي روند بريزند و سارها بر شاخه هاي انبوه درختان صف كشيده اند، تا آوازهاي گرمشان را بدرقه كنند. نسيم، نفس هاي معطرش را هر صبح بر گونه هاي سرخابي كودكانه شان مي دمد تا خواب را در سايه هاي كوتاه ديوار جا بگذارند و مشتاقانه تا حياط منتظر مدرسه بدوند.
     ديوارهاي آجرنماي مدرسه را سراسر شور و شوق پر كرده است. كلاسها با آغوش باز در آستانه درها ايستاده اند تا ميهمانان خود را در آغوش بكشند. واژه ها بر تخته هاي سياه جان مي گيرند و پروانه مي شوند تا در نفس هاي هيجان زده كودكان پرواز كنند و فضاي لرزان كلاس را گرم نمايند. چه شور و حالي دارد اين روزهاي آغاز مدرسه، روزهايي سراسر دلهره، شوق و اضطراب، روزهاي مهر و مدرسه، روزهايي كه خيابانها سرخوش هيجان لبريز صداهاي كودكانه جاري در پياده روهايند. روزهايي كه عشق هر سحر، عاشقانه از پشت پنجره كلاس ها سرك مي كشد تا با بالاآمدن آفتاب، تنشان را در نفس هاي معطر كودكان شست وشو دهند. روزهايي كه آفتاب به شوق مدرسه رفتن هر صبح زودتر از آواز خروس ها بيدار مي شود. روزهايي كه ماه، بالاي سر دفترهاي مشق به خواب مي رود.
   بمناسبت آغاز سال تحصیلی مراسم مختلفی در آموزشگاه با حضور کلیه همکاران و دانش آموزان برگزار گردید که به شرح ذیل می باشد :
    - تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید
    - اجرای سرود ملی
    - به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی و ادای احترام
    - ایراد سخنانی در رابطه با کلیه امور مربوط به مدرسه توسط مدیر ، معاون و سرپرست آموزشی و...
    -
آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 914 تاريخ : يکشنبه 2 مهر 1391 ساعت: 11:10

میدونین چرا مردا عینک آفتابی میزنن ؟
.
.
.
.
.
7% : بخاطر نور خورشید

23% : بخاطر اینکه ظاهر باحالی داشته باشن


70% : نمیخوان بقیه بدوونن دارن به کجا نگاه میکنن!!!

آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 800 تاريخ : شنبه 1 مهر 1391 ساعت: 21:52


انواع رايج پرده بکارت (هايمن) عبارتند از:

الف) حلقوي: در اين نوع ، پرده به صورت حلقه اي دور ورودي واژن را مي پوشاند.

ب) ارتجاعي: پرده اي که به اندازه کافي انعطاف پذير و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلي پاره نمي شود و يا اينکه به طور جزئي پاره مي شود و معمولاً هيچ خونريزي ندارد.

ج) تيغه اي: پرده تيغه اي يا دو سوراخي، پرده اي است که يک تيغه ممتد در طول واژن دارد.

د) غربالي: پرده غربالي يا سوراخ سوراخ، پرده اي است که به طور کامل در عرض مهبل کشيده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است.

ھ) پرده بسته: پرده بسته يا پرده بدون سوراخ، پرده اي است که تنها با خروج نوزاد پاره مي شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتي پيرامون ورودي واژن باقي مي ماند. در دختراني که به سن بلوغ مي رسند. در صورتي که داراي پرده بسته باشند، خون قاعدگي پشت آن جمع شده و نمي تواند خارج شود و در نتيجه باعث بروز درد مي شود. اينگونه افراد بايد به پزشک مراجعه نمايند تا طي عمل جراحي و ايجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگي از آن خارج شود.

چرا برخي از زنان در اوّلين تجربه جنسي خونريزي ندارند و برخي ديگر دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادي پرده بکارت در بعضي از زنان، در صورتي که در هنگام مقاربت، آرام و بدون تنش بوده زمان کافي براي عشق ورزي داشته باشد. با طرف مقابل خود احساس راحتي کند و دهانه واژنش به اندازه کافي مرطوب باشد، آلت تناسلي وارد واژن او مي شود و به اين ترتيب در اولين ارتباط خونريزي نخواهد داشت.

امّا اگر همسر مضطرب باشد يا بترسد و يا اينکه پاهايش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونريزي و درد خواهد داشت.

آيا پاره شدن پرده بکارت واقعاً درد زيادي دارد؟

رشته هاي عصبي در پرده کم مي باشد و به همين دليل در صورت آرامش جسمي و رواني، پارگي آن معمولاً بدون درد خواهد بود. بنابراين براي عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زماني که بدن آرام است و هيچ اضطراب و خستگي وجود ندارد انجام شود. بنابراين نزديکي در اوّلين شب ازدواج و پس از مراسم عروسي هرگز توصيه نمي شود.

در صورت تنگي دهانه واژن بهتر است از کرم و ژلهاي تسهيل کننده و يا اسپري بي حس کننده استفاده کرد.

گاهي اوقات پرده بکارت با يک يا دوبار نزديکي کاملاً پاره نمي شود و هر دفعه قسمتي از آن پاره مي شود و کمي خونريزي مي کند. بدون پارگي پرده، مايع اسپرم ريخته شده بر روي آن مي تواند موجب بارداري شود زيرا اسپروماتوزوئيد موجود در اسپرم مي تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و در نتيجه آبستني ايجاد گردد. در اين موارد است که زن با پرده سالم حامله مي شود.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:03 توسط : حسین فرجی
انواع پرده بکارت ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 854 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53:


- آيا فقط با يک بار مقاربت پرده بکارت ممکن استت از بين برود؟

بله، از آنجا که پرده بکارت دقيقاً در مداخل ورودي واژن قرار دارد، طي اوّلين مقاربت از بين مي رود، حتّي اگر آميزش به طور کامل انجام نشده باشد. پرده بکارت فقط در اثر ضربه مستقيم به آن يا مقاربت پارگي پيدا مي کند و جز ضربه مستقيم هيچ مورد ديگري باعث پاره گي نمي شود.

- پرده بکارت چيست و انواع آن کدامند؟

پرده بکارت يا هايمن (Hymen ) غشايي است که تمام يا قسمتي از دهانه واژن را مي پوشاند.

هايمن لغتي است يوناني که به معناي پوست يا پرده است که از نام الهه ازدواج و عروسي يونانيان (God hymen ) گرفته شده است.

يونانيان باستان از اين لغت براي انواع پرده ها از جمله پرده اي که قلب را احاطه مي کند (پريکارد) استفاده مي کردند.

امّا با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد. در طول نخستين مراحل رشد جنيني، به طور کلي هيچ بخش ورودي به واژن وجود ندارد.

لايه باريکي بافتني که در اين مرحله واژن را مي پوشاند، قبل از تولّد به طور ناقص تقسيم مي شود، اين لايه بعدها پرده بکارت را بوجود مي آورد.

در صورتي که در مرحله قبل از تولّد، تقسيم لايه به طور کامل صورت گيرد، موجب مي شود بعضي از زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند. بسياري تصور مي کنند که پرده بکارت در داخل واژن قرار دارد. در صورتي که اينطور نيست. پرده بکارت بخش خارجي اندام جنسي است و دقيقاً در ورودي دهانه واژن قرار دارد.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:03 توسط : حسین فرجی
سئوالات که معمولاً در اين موارد براي زوجين جوان پيش مي آيد از اين قبيل مي باشند :
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 702 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53:


در کل براي آميزش بهتر و کم درد در اولين تجربه جنسي بايد نکات زير را مورد توجه قرار داد :

- معاشقه طولاني تا رسيدن به مرحله ارگاسم
- استفاده از ژل لوبريکانت، ليدوکائين و ...

- آماده شدن از نظر روحي همسر قبل از نزديکي

- توصيه شده است که به هنگام مقاربت زن در لبه تخت دراز بکشد به طوري که پاهاي وي کاملاً روي زمين قرار گيرد تا به اين صورت کمترين درد و فشار به همسر وارد شود.

- در صورت داشتن درد شديد از ادامه نزديکي خوددداري نمود.

پاره گي پرده بکارت معمولاً داراي خونريزي کم است. البته اين مسئله به وزن و سن همسر بستگي دارد.

در بعضي موارد نيز پرده بکارت با آميزش جنسي پاره نمي شود که در اين حالت بايد به جراح زنان مراجعه نموده تا وي به روش جراحي پرده را از بين ببرد. لازم به ذکر است که معمولاً تا سه روز پس از نزديکي خونريزي بسيار جزئي، طبيعي است و نبايد نگران اين مسئله شد.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:04 توسط : حسین فرجی
نكاتي براي آميزش بهتر ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 894 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53:


) همسرت را عوض نکن، خودت را عوض کن.

۲) همیشه درون خود را بازبینی کن و در این بازنگریها منصف باش.

۳) کنترل زندگی خود را به دست بگیر و هیچگاه نسخههای درمانی دیگران را در زندگی پیاده نکن.

۴) هم به خوبیهایش فکر کن هم به بدیهایش و هنگام بحث هر دو را مد نظر داشته باش.

۵) خود روانپزشک خویشتن باش، با جملات نیرو بخش و درمان گر بعد از هر دلخوری به خود نیرویی تازه ببخش و بدان که این نیز بگذرد.

۶) کمتر صحبت کن و بیشتر عمل. هنگام ناراحتی زیاد سخن نگو، عمل کن (عمل شما سکوت و آرامش در چهره ی شماست) چرا که به هنگام ناراحتی تعادل روحی بر هم میخورد و مسائلی گفته میشود که گاه مشکل را پیچیده تر میکند.

۷) عیبهای همسرت را دوست داشته باش.

۸) مردها همه یکسانند این یک روال جهانی است.

۹) مسائل کوچک را نادیده بگیر.

۱۰) مقایسه نکن. هیچگاه همسرت را با دیگری مقایسه نکن چرا که مردها در عین یکسان بودن هرکدام دنیایی خاص دارند.

۱۱) سعی کن اختلاف سلیقههایتان به نزاع نیانجامد. این را بدان که تفاوتها شکاف بوجود نمی آورد عدم تفاهم است که شکافها را بیشتر میکند. تفاوت در اصل بسیار سازنده است اگر از آن برای تعالی استفاده کنید.

۱۲) وقت آزاد خود را تنظیم کنید. این کار را برای همه اعضاء خانواده انجام دهید و وقتی را هم به پدر بزرگها و مادربزرگها اختصاص دهید با این کار برای خود و والدینتان ارزش قائل میشوید.

۱۳) سعی نکن برای همه رفتارهای همسرت دلیل بیابی. چرا که خواستگاه و پرورش گاه هر کدام از ما برایمان رفتارهایی را نهادینه میکند. با تلاش و صبر آن دسته از رفتار های نادرست را که نهادینه شده از وجود هم محو کنید.

۱۴) عشق پایدار نیازمند احترام و بازگشت بعد از هر دلخوری است.

۱۵) قرارهای دو نفره را فراموش نکنید. مانند اوائل ازدواج برای او نامههای عاشقانه و کوتاه بنویسید و یا با او در یک جای خاطره انگیز قرار بگذارید.

۱۶) با همسرت مثل یک دوست باش و مشکلات خود را همانند یک دوست با او حل کن.

۱۷) با عشق همسرت را رام خود کن.

۱۸) جذابیت خود را همیشه حفظ کنید حتی اگر چندین سال از ازدواجتان می گذرد.

۱۹) بعضی مواقع با قواعد همسرت در زندگی بازی کن. این نوعی احترام به افکار و منش اوست و این را بدان که او قدر این کار را خواهد دانست.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 15 فروردین 1390 - 11:04 توسط : حسین فرجی
۱۹ ایده برای ایجاد جاذبه در زندگی زناشویی
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 815 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53:


ابتدا براي روشن شدن قضيه علت درد را مرور مي کنيم.

دو نوع درد در هنگام اوّلين تجربه جنسي قابل درک است؛

- درد به علّت پاره گي پرده بکارت

اين درد همانطور که در فوق ذکر شد به علت ايجاد يک زخم سطحي در داخل واژن است. که اينگونه زخم ها معمولاً دردناک تر از ساير زخم ها مي باشند. براي کنترل يا کاهش درد، بهترين کار ايجاد معاشقه طولاني است. ا

ين کار سبب مي شود تا دختر به مرحله ارگاسم يا نزديک آن برسد. رسيدن به ارگاسم، آستانه درد را بالا مي برد و باعث مي شود که درد يا خيلي کم شود و يا لااقل قابل تحمل گردد. به عنوان مثال در زمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمي کند يا درد بسيار جزئي خواهد بود.

- درد به علت دخول

اين درد به علت کشش ديواره واژن مي باشد. شما وقتي بادکنکي را براي اوّلين بار باد مي کنيد، مسلماً نيروي بيشتري بکار مي بريد تا بتوانيد ديواره هاي بادکنک را از هم باز کنيد.

اين حالت دقيقاً در واژن هم ايجاد مي شود. واژن براي اولّين بار مي خواهد باز شود. بنابراين درد زيادي را حس مي کند.

براي کنترل اين درد مثل مورد مزبور بايد معاشقه طولاني داشت. تا هم واژن ليز شود و هم آستانه درد افزايش يابد. براي اين منظور مي توانيد از ليدوکائين و يا ژل لوبريکانت و يا يک ماده بي حس کننده ديگر استفاده نمائيد.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 15 فروردین 1390 - 11:04 توسط : حسین فرجی
دو نوع درد در هنگام اوّلين تجربه جنسي ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 874 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53:


به طور متوسط ??? - ??? ميليون اسپرم در هر انزال مرد يافت مي شود تا به اين طريق امکان دستيابي به تخمک رسيده افزايش پيدا کند. البته از اين همه اسپرم! تنها يکي از آنها موفق مي شود که وارد تخمک شده و آن را بارور نمايد.

آقايان قادر مي باشند که تعداد زيادي اسپرم توليد کنند و کاملاً مشخص است که هر چه ميزان اسپرم بيشتر باشد، قدرت باروري بيشتر خواهد بود. در بعضي از افراد هم بزرگي بيضه ها به خوبي در مقدار و غلظت مني نشان مي دهند. ولي بر خلاف مردان! زنان در تخمدانشان مقدار محدودي تخم توليد مي کنند.

در زنها پيازچه هايي که رشد کرده و به تخمک تبديل مي شوند ديگر در طول حيات توليد نمي شوند. آنها در هنگام تولد حدود يک تا دو ميليون پيازچه اعتبار دارند که مدام در حال از دست دادن آنها هستند. در هنگام بلوغ اين تعداد به حدود ??? هزار تا مي رسد! در اين هنگام هم همواره يکي از پيازچه ها در طول سيکل ماهيانه رشد مي کند و تنها يکي از آنها به صورت تخمک در مي آيد و خودش را از تخمدان به لوله رحمي مي رساند.

هنگامي که اين تعداد پيازچه به ??? تا ??? عدد مي رسد، زماني است که به نام دوران يائسگي معروف است. بعد از اين مدت هم بدليل تغييرات هورموني استفاده از ساير پيازچه ها عملاً غير ممکن مي گردد.

و امّا براي اسپرم چه اتفاقي مي افتد؟ اسپرم بعد از ورود به بدن زن مي تواند بين ? الي ? روز زنده بماند. اسپرم از دهانه واژن حرکت کرده و خود را به دهانه ورودي رحم (Cervix) مي رساند. در اين مرحله آنها بايد مهترين کار زندگيشان را انجام بدهند! چرا که بعد از دهانه ورودي رحم يک دوراهي وجود دارد که هر کدام يکي از دهانه هاي رحم (Fallopiantube ) را تشکيل مي دهد. در نتيجه اسپرم ها بايد مشخص کنند که کدام راه را انتخاب مي کنند؛ چپ يا راست؟ نکته اينجاست که تنها يک تخمک در يکي از اين دو مجرا وجود دارد و تصميم گيري انتخاب مسير واقعاً به شانس اسپرم ها مربوط مي شود.

به هر حال يک گروه مسير را اشتباه طي مي کنند و عاقبت بدون نتيجه از بين مي روند. نکته ديگر اين كه تخمدان ها به نوبت شروع مي کنند هر ماه يک تخمک توليد کنند ولي در مواقعي بدلايلي، هر کدام از آنها در ماه يک تخمک مي سازند و در نتيجه دوقلوهاي غير همگون بوجود مي آيند! و يا به صورت ديگر در تقسيم سلولي در تخمک بارور شده ناگهان جدا شده و بطور مجزا رشد مي کند گاهي هم به طور کامل جدا نميشود و در اين صورت است که دوقلوهاي به هم چسبيده شکل مي گيرند.

ولي در حالت معمولي گروه ديگر شروع به يافتن تخمک مي کند و به محض پيدا کردن آن رقابت بر سر تصاحب آن آغاز مي شود.

به عبارت ديگر، سر اسپرم يک ماده منفجره فرض کنيد که در واقع يک جريان خيلي ضعيف برق وجود دارد که بوسيله آن باعث مي شود اسپرم به درون تخمک نفوذ کند (جالب است بدانيد که در لقاح مصنوعي، شبيه سازي و امثال اينها از اين روش استفاده مي شود).

به محض بروز اين مسئله و اتصال يک اسپرم به تخمک، ديگر تخمک در واقع بارور شده و آبستن مي شود و از اينجاست که مکانيزمي را انجام مي دهد که باعث مي شود ديگر هيچ اسپرمي قدرت نفوذ به تخمک را پيدا نکند.

به اين صورت که با شروع آبستني تخمک بارور شده، يک ماده خلطي شکل را به نام Zona pellucida - که بسيار هم محکم است- به دور خود توليد مي کند و به اين طريق از ورود ساير اسپرم ها به درون تخمک جلوگيري مي نمايد.

در اين موقع است که تخمک وارد رحم شده و شروع به رشد مي کند. البته در مواقعي هم بدليل چسبندگي لوله رحمي تخمک وارد رحم نمي شود و هم آنجا شروع به رشد مي کند که در اين صورت وضعيت خطرناکي را پيش مي آورد.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:04 توسط : حسین فرجی
تخمک و اسپرم ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 885 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53:


نقش زن در مقايسه با مرد بسيار پيچيده است، نقش مرد اين است که اسپرم توليد کند و براي باروري سازي آن را به دستگاه تناسلي زن و اندام جنسي او منتقل کند.

در اينجا نقش مرد در توليد مثل تمام مي شود ولي نقش اصلي زن بعد از تخمک سازي شروع مي شود، بعد از ترکيب اسپرم با تخمک جنين در رحم شروع به توليد مثل مي کند. البته اين فرآيند بسيار پيچيده است که در اين مبحث نمي گنجد.


اعضاء جنسي زن ...

تخمدانها:

ساختارهاي داخلي دستگاه تناسلي زن (تخمدانها، لوله هاي حمل تخمک، رحم و مهبل) در يک سوم پائيني شکم قرار دارند.

تخمدانها، حاوي فوليکول هايي مي باشند که تخمک ها (سلولهائي که بااسپرم مرد ترکيب شده، جنين را بوجود مي آورند) را در خود نگه مي دارند. هر ماه يک تخمک بالغ شده، از تخمدانها رها مي شود؛ فيمبر يا (شيپور) تخمک را به داخل لوله حمل تخمک هدايت مي کند و از آنجا تخمک به طرف رحم رانده مي شود.

رحم:

رحم اصلي ترين عضو تناسلي زن مي باشد که شبيه گلابي تخت مي باشد، که قسمت پهن آن در بالا و قسمت باريک آن در پائين واقع است.

طول رحم حدود ? الي ? سانتي متر مي باشد که البته اين اندازه تقريبي است و اين ابعاد در زنان زايمان کرده بيشتر مي شود.

در مرکز رحم حفره هائي وجود دارد که حاوي سه سوراخ است که دو سوراخ به لوله هايي به نام فالوپ ارتباط دارند و سوراخ به واژن (مهبل) راه دارد که محلي (مسيري) براي ورود اسپرم است.

واژن:

واژن ارتباط دهنده رحم از داخل به خارج آن است که در هنگام آميزش جنسي (مقاربت) اسپرم را به رحم مي رساند. واژن در سر داراي سوراخي مي باشد که به آن دهانه واژن مي گويند. دهانه در دختران باکره بوسيله غشا ويژه اي به نام پرده بکارت پوشانده شده است که با اولين ارتباط جنسي و دخول کامل آلت توسط مرد پاره مي شود.


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 5:04 توسط : حسین فرجی
نقش زن در توليد مثل ...
]]> آدم بارانی...
ما را در سایت آدم بارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jgf sabanet بازدید : 848 تاريخ : 22 آذر 2012 ساعت: 11:53: